Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy zwiększyła się liczba połączeń regionalnych pomiędzy województwami łódzkim i śląskim. Polregio i ŁKA uruchomiły kursy na nieobsługiwanym od dawna odcinku Częstochowa – Chorzew-Siemkowice. Ogólnopolski operator zwiększył też częstotliwość połączeń pomiędzy Częstochową a Radomskiem.
We wrześniu informowaliśmy o
niedoszłym zwiększeniu częstotliwości kursowania Polregio na trasie z Łodzi do Częstochowy. Choć operator zapowiadał rozszerzenie terminów kursowania wybranych pociągów, wprowadzona wraz z końcem wakacji korekta rozkładu jazdy nie przyniosła w tym zakresie zmian. Pasażerowie mogą natomiast odczuć poprawę teraz, gdy wchodzi w życie nowy roczny rozkład jazdy pociągów edycji 2024/2025.
Na trasach międzywojewódzkich nie tylko EN57
15 grudnia ŁKA zainaugurowała obsługę połączeń z Łodzi do Częstochowy realizowanych nie przez Piotrków Trybunalski i Radomsko, lecz
przez Zduńską Wolę i Chorzew-Siemkowice (dwie pary kursów). Polregio po wieloletniej przerwie rozpoczęło zaś obsługę krótszego odcinka
Chorzew-Siemkowice – Częstochowa. Wprowadziło też inne korzystne dla podróżnych zmiany na styku województw łódzkiego i śląskiego.
– Zwiększa się częstotliwość kursowania trzech pociągów na linii Radomsko – Częstochowa – informuje Zespół Prasowy Polregio. Dwa kursy będą realizowane codziennie zamiast tylko w soboty, niedziele i święta. Jeden pojedzie zaś codziennie, a nie wyłącznie w dni robocze. W tej relacji został też uruchomiony jeden dodatkowy, nowy pociąg.
Do Chorzewa-Siemkowic, podobnie jak przed laty, kursują jednostki EN57. Przewoźnik zapewnia jednak, że do miejscowości będzie teraz docierać także znacznie nowocześniejszy tabor. Spośród pięciu par połączeń trzy są planowo obsługiwane zespołami trakcyjnymi EN96 (Elf).
Na większości linii oferta pozostaje bez zmian
– W nowym rozkładzie jazdy praca eksploatacyjna w województwie łódzkim jest wyższa o 5,9% – informują służby prasowe operatora. Oznacza to taki wzrost liczby kilometrów, jakie sumarycznie przejadą wszystkie pociągi pasażerskie uruchamiane w Łódzkiem przez spółkę. Poza rozszerzeniem oferty na styku z województwem śląskim na wynik ten wpłynęło uruchomienie nowego połączenia z Łodzi do Kielc (raz dziennie, obsługa pojazdami EN63A Impuls).
Nie zmieniła się natomiast liczba międzywojewódzkich kursów Regio i interRegio na trasach z Łodzi do Częstochowy, Poznania, Ostrowa Wielkopolskiego, Warszawy, Skarżyska-Kamiennej, Torunia i Bydgoszczy. O jeden zwiększa się zaś liczba pociągów Polregio relacji Kutno – Toruń. Bez zmian w zakresie częstotliwości kursowania funkcjonować będą natomiast połączenia z Wielunia Dąbrowy do Tarnowskich Gór.